Dag 8: Laguna Atascosa National Wildlife Refuge
Als we wakker worden staat het licht te regenen. Dus gooien we voor de derde keer in drie dagen tijd de tent etc. zo snel mogelijk in de auto. De regen valt echter mee en we ontbijten gewoon aan onze picknicktafel in de open lucht. Vervolgens gaan we naar het informatiecentrum van Padre Island National Seashore om te kijken wat we hier allemaal kunnen doen. Er zijn drie opties, een stukje over het strand wandelen, met de auto een stukje over het strand rijden of een wandeling van twee kilometer maken. We gaan voor de laatste optie. Maar eerst drinken we nog een bakkie koffie, de eerste fatsoenlijk koffie sinds we uit Houston vertrokken.

De wandeling is wel aardig en geeft een beeld van het park, een rij duinen van 100 kilometer lang met daar achter een vlakte met wat vennen en andere duinen. Rond 10.40 uur verlaten we het park. Bij de uitgang betalen we nog even braaf de intree van $10, de camping was $8.
foto, alleen zichtbaar met javascript aan
We rijden via Corpus Christi naar Raymondville, wat ons betreft het begin van het zuidelijkste deel van Texas. Hier doen we boodschappen en tanken we, want we weten niet wat we vandaag verder nog tegenkomen. Vervolgens rijden we via Rio Hondo naar Arroyo City, Adolph Thomae JR. County Park. Dus geen national of state park maar een county park. We rijden voor ons gevoel echt de middle of nowhere in. Toch blijkt Arroyo City nog een beetje een dorp te zijn en aan het eind van het dorp begint het park.
Voor $12 hebben we een plaatsje. We rijden wat rond en het blijkt dat het in dit park met name gaat om het vissen. Het barst er van de pickup trucks met boten er achter. Achterin het park is een plek waar je boten in het water kunt laten.
De meeste kampeerplaatsen zijn gereserveerd, maar het blijkt dat we ook op het gras rond de beide toiletblokken mogen staan. We zoeken een plekje uit, maar zetten de tent nog niet op, dat doen we later wel. We lunchen, het is tenslotte al 15.00 uur en vertrekken weer.

foto, alleen zichtbaar met javascript aan

Een Black-necked Stilt (mannetje)
We gaan naar Laguna Atascosa National Wildlife Refuge. Eigenlijk zijn we al in dit park want de camping ligt in dit park. We gaan nu echter naar de hoofdingang. De weg daar naar toe is heel eenvoudig, twee keer de eerste weg links en daarna op de T-kruising ook links. Het zijn verder rechte wegen dus je kunt niet verdwalen. Het is echter wel 22 mile (= 35 kilometer) rijden. Verder zit er een paar kilometer tussen met grote gaten in de weg. Van die gaten waarbij je denkt "als mijn banden het maar houden". Gelukkig loodst Gabrielle ons op vakkundige wijze langs de gaten en rond 16.00 uur zijn we in het park.

Wij vinden het een schitterend park. Het is dan ook ruim 19.00 uur geweest voordat we het park verlaten. In het park lopen we een paar kilometer en rijden we een rondje van ruim 15 mile (= 24 kilometer). Onderweg zien we naast allerlei mooie planten en struiken, de vegetatie doet een beetje tropisch aan, heel veel vogels. We zien vier verschillende soorten roofvogels, een roze lepelaar, een echte roadrunner en nog veel meer. Verder zien we twee alligators en een javelina. Op de weg terug naar de camping zien we nog een coyote (denken we).

Twee verschillende havikken Twee verschillende havikken