Dag 4: Het begin van onze rondreis, Galveston Island State Park
Deze nacht worden we vroeg (rond 5.00 uur) wakker en slapen we na die tijd ook niet zo veel meer. Jacob staat om 7.30 uur op en Gabrielle een half uurtje later. De ochtend staat in het teken van ons vertrek. We regelen een paar dozen en richten de auto in voor de komende twee en een halve week.
Rond 11.30 uur nemen we afscheid van Marius, Dawn, Kai, Luca en de ouders van Jacob. De ouders van Jacob waren de afgelopen twee weken ook bij Marius en Dawn en gaan vandaag terug naar Nederland. Dit wordt nog wel een bijzondere reis want Jacob's moeder heeft een behoorlijk dikke voet. Aan het begin van het weekend is er zelfs nog over gesproken dat ze langer zouden blijven als gevolg van deze dikke voet.
Na ons vertrek gaan we eerst naar de Best Buy om twee accessoires die we gisteren bij de videocamera kochten terug te brengen. Ze passen niet. We kijken ook nog even naar een fire-wire kabeltje (een kabeltje van de videocamera naar een computer), maar omdat er twee verschillende soorten hangen besluiten we niets te kopen, dat zoeken we thuis wel uit. Voor je het weet kopen we weer de verkeerde.

Was is dit dan . . . Dit is een camping waarbij de picknicktafels onder een afdakje staan, niet tegen de regen, maar tegen de zon ! !

Vervolgens rijden we via Interstate 45 naar Galveston Island. We gaan naar Galveston Island State Park. Dat wordt onze eerste camping. Op de camping (kosten $15 voor de camping + 2 * $3 toegang) lunchen we eerst. De tent laten we nog even in de auto want het waait behoorlijk. We staan op 50 meter van de Golf van Mexico en er staat een stevige aanlandige wind.

Na de lunch gaan we voor een wandeling. Eerst een stukje langs het strand en daarna nog een stuk door het State Park. Onderweg zien we met name vogels en oefenen we wat met onze videocamera.
Het strand is niet erg aantrekkelijk. Er ligt veel zooi, onder andere zeegras. Dit schijnt er met name in april / mei aan te spoelen en wordt dagelijks opgeruimd.
Bij de ingang van het park waarschuwt men voor slangen. Het pad gaat echter over asfalt dus daar maken we ons niet echt druk over.
Het park is niet groot, een beetje moerasachtig met wat meertjes en wat lage begroeiing. Op een gegeven moment komen we ook over graspaadjes en een bruggetje over een meer. Weer een eindje verderop hoort Gabrielle iets in het water plonsen. We wachten even om te kijken wat er boven komt. Oh, een meerkoetje of zo iets zegt Jacob. Gabrielle ziet door de verrekijker echter heel iets anders, namelijk een krokodil / alligator. Tja dat is wel even schrikken in een meertje op vijf meter afstand.

Dit is dus wat we zagen

Een Witte Ibis (kleuren voor eerste voorjaar) en twee Roze Lepelaars, een jonge (zonder zwart rond ogen) en een geslachtsrijpe
Van de schrik bekomen lopen we weer verder. Dan schrikt Gabrielle zich echt te pletter. Vlak voor haar, op nog geen meter afstand, steekt een slang zijn kop op. Jacob is er al voorbij maar heeft niets gezien. Het komt allemaal goed en voordat we de slang kunnen vastleggen op de video vertrekt hij de kant / het lange gras in.
Na dit alles durven we niet meer binnendoor naar de tent te lopen. Hiervoor moeten we namelijk een kleine 100 meter door gras en andere begroeiing van een centimeter of 40 hoog lopen. Dus besluiten we om 500 meter om te lopen zodat we slechts enkele meters voor het gras hoeven.
Rond 18.30 uur zijn we weer bij de auto. We zetten de tent op en gaan koken. Ondanks de wind gaat het opzetten van de tent redelijk soepel. Wel binden we de tent aan een achterwiel van de auto vast om te voorkomen dat hij wegwaait. Het koken kost duidelijk meer moeite. Het duurt ruim een half uur voordat de brander een beetje fatsoenlijk brandt. Wij houden het op opstart problemen en verwachten dat het morgen beter zal gaan.

Rond 20.30 uur is het eten klaar. Het is dan inmiddels een uur donker. Na het eten wassen we nog even af, schrijven we het dagelijkse verslag en om 21.45 uur vertrekken we richting de slaapzak. De eerste keer deze vakantie.