Dag 4: Een uitgebreide route verkenning
Gisteren hadden we reeds besloten vandaag rustig aan te doen en dat doen we dus ook. Tegen 8.00 uur staan we op en ontbijten waarbij we voor de tweede keer de van Hans & Edine geleende brander gebruiken. Het blijft wennen andermans spullen. Vervolgens rommelen we nog wat en tegen 11.00 uur verlaten we de camping richting Abreschviller en Dieuze. We hebben er nog over gedacht om naar het museum over de geschiedenis van de Alsace te gaan, maar uiteindelijk kiezen we ervoor om dat niet te doen.

Het is perfect weer om lang op de camping te blijven hangen

Vandaag fotograferen we onder andere dienstregelingen van bussen. Deze is een beetje nutteloos, hij heeft betrekking op 1988 !
De opdracht voor vandaag is de wandeling voor de komende dagen te plannen. Hierbij willen we niet met de tent lopen en willen we vrijdagavond in Valkenburg slapen. We hadden thuis al flink op internet gezocht en wisten daarom iets, maar niet veel, over hotels / herbergen en de bus.
We rijden naar Dieuze omdat we daar in de buurt de auto achter willen laten en vervolgens met het openbaar vervoer richting Schirmeck willen om vervolgens terug te lopen naar de auto. Tegen 15.00 uur denken we een plan te hebben. Maar dat lukt uiteindelijk niet omdat we niet terecht kunnen in de Gîte in Landange. Dus moet het plan weer anders.
Uiteindelijk hebben we iets voor 18.00 uur het plan rond. We zetten de auto in Gondrexange neer en lopen vervolgens naar Schirmeck. De dag dat we in Schirmeck aankomen nemen we de trein naar Nancy en vervolgens de bus naar Salonnes vanwaar we weer naar de auto lopen. Met dit plan zullen we het eten vrijdag in Valkenburg waarschijnlijk wel missen, maar dat is niet erg.

Tevreden rijden we naar Gondrexange waar we de camping (Les Mouettes) opzoeken en eten in het restaurant dat vlak bij de ingang van de camping staat. De GR 5 loopt trouwens op een paar honderd meter langs de camping. Hier vinden we ook een krant met het weer. We vonden het de afgelopen dagen al warm en dat blijkt niet raar, het is een graad of 32 en dat blijft het nog een paar dagen en later in de week kans op onweer. Dus de regenpakken mogen weer mee.

Ondanks dat we niet gelopen hebben zijn we allebei behoorlijk moe als we het eten op hebben. We pakken nog even onze rugzakken voor morgen en liggen tegen 22.15 uur in de tent. De wekker staat op 7.20 uur.