Dag 6: Op de motor van Briey naar Ribeauvillé
Vandaag geen wandeling maar een verplaatsing, van Briey naar Ribeauvillé. We staan op normale tijd op en pakken alles in.
Tijdens het inpakken worden we nog wel even opgehouden door een wesp. Die was tijdens het ontbijt bij Jacob in zijn broekspijp gekropen om tijdens het inpakken even lekker in zijn been te steken. Er ontstaat een behoorlijk grote rode plek. We smeren er spul dat we nog over hebben van onze vakantie uit Nieuw Zeeland op. Volgens ons is dit het beste spul in zijn soort. Aan het eind van de dag is er van de plek vrijwel niets meer van te zien.

Het huisdier van de camping
Tegen 10.30 uur verlaten we de camping. We hebben eerst nog wel de extra nacht betaald. Omdat we de N43 een zeer slechte weg vinden besluiten we de kortste weg naar de snelweg te nemen. In het totaal is dit misschien wel 40 kilometer om maar het rijdt wel sneller. Wat blijkt echter, op deze wijze nemen we ook het laatste stukje Peage mee. Voor een stukje van vijf kilometer zijn we twee maal 90 cent kwijt.
Verder gaat de reis voorspoedig. De afspraak was om in Saint Die te tanken en te lunchen. We zien er echter geen pomp en rijden gewoon door. We hebben nog genoeg bezine en zo schiet het lekker op. De camping in Ribeauvillé is relatief snel gevonden. Daar komen we om 13.40 uur aan.
Tijd voor de lunch want het kantoor gaat pas om 14.00 uur open en daarna kunnen we pas inchecken en de camping op.

Om 15.00 uur hebben we de tent staan en zijn we weer klaar voor vertrek. We brengen een motor naar het eindpunt van de wandeling van morgen. Een klein uurtje later staan we boven aan Col de Bonhomme. Daar drinken we wat en kijkt Gabrielle nog eens in het boekje. Wat blijkt, we komen helemaal niet over Col de Bonhomme, we komen door het plaatsje Bonhomme, zo'n zes kilometer onder de top. Dus weer op de motor en terug.

Als we de motor hebben staan gaan we nog een stukje toeren. Jacob wil weten hoe het zit met de kleine weggetjes. Dus eerst rijden we naar Col des Bagenelles en daarna via de kortste weg richting Aubure. Helaas komen we daar niet uit maar in Fréland. Midden in het bos is de bewijzering ook niet zo geweldig.
Inmiddels begrijpen we dat er twee soorten boswegen zijn. Je hebt boswegen waar je met de auto niet in mag en die dus ook niet op de Michelin-kaart staan, maar wel op de kaartjes in het GR 5-boekje. En je hebt openbare boswegen die dus wel op de Michelin-kaart staan. Op de weg terug naar de camping blijkt dat de weg waar we morgen eventueel de motor zouden willen parkeren, van de categorie 'verboden toegang' is.
In Ribeauvillé zoeken we eerst nog een poosje naar een winkel, maar uiteindelijk vinden we een E.LeClerc. Tegen 19.00 uur zijn we weer op de camping.