Dag 14: De GR 5 van Rumelange naar Budersberg (Luxemburg)
De wekker gaat om 7.00 uur. Wij staan op, ontbijten en vertrekken richting de Franse grens voor onze laatste etappe. Vandaag kunnen we voor het eerst niet met de motor op de route komen, iets wat we wel verwacht hadden. We kunnen echter wel vlakbij parkeren en via de gele driehoekjes van "Sentier du Sud" komen we na een stevig klimmetje op de route.

Voor de laatste keer klaar maken voor vertrek

We lopen vandaag maar zes kilometer omdat we vandaag ook nog naar huis willen. Het zijn echter wel de zes mooiste kilometers die we deze vakantie in Luxemburg lopen. Het is een heerlijk pad door het bos met een afdaling naar Térange en daarna weer een klimmetje omhoog.
Het grootste deel van het pad loopt onder de bomen en wij dus in de schaduw. Hierdoor hebben we niet zo'n last van de zon die ook vandaag weer steeds heftiger begint te schijnen.
Tegen 11.00 uur zijn we weer terug om de camping. We eten wat, Gabrielle heeft wat lekkers gehaald, pakken in en vertrekken om iets over 12.00 uur richting Valkenburg.
Daar krijgen we onverwacht bezoek van Ben en Jörg die een weekendje aan het mountainbiken zijn. Tegen 22.00 uur vertrekken we voor onze laatste etappe richting Den Haag. Bij Rotterdam hebben we onze laatste hindernis, dichte mist met iets van 10 meter zicht. Na twee weken slapen op een matje is het weer heerlijk in ons eigen bed kunnen liggen.