Dag 9: De GR 5 van Le Capucin naar La Bédugue
Vandaag staan we voor het eerst op met de wekker. Werd Jacob in het begin altijd wel wakker rond of voor 7.30 uur, gisteren hebben we voor de zekerheid de wekker maar gezet. We kunnen beiden merken dat we toch wat vermoeid raken. We gaan 's avonds ook steeds eerder naar bed, al liggen we er nog niet vaak voor 22.30 uur in.

Jacob gaat vanochtend bij een nieuwe bakker brood kopen. Achteraf kunnen we zeggen dat de croissants en de pain au chocola niet zo bijzonder zijn. Het granenbroodje is echter aan te bevelen.
Voor het ontbijt sjouwen we één van de twee picknicktafels die bij de Jeu de bole bak staan naar onze kampeerplaats zodat we lekker kunnen zitten tijdens ons ontbijt.
Na het ontbijt gaan we nog even naar de supermarkt voor wat ham en een appeltje. Daarna gaan we op weg. Vandaag parkeren we de motor langs weer een ander smal weggetje ergens een stukje voorbij Bellefontaine rechtsaf. Op de Michelin-kaart die we hebben staat bij deze weg RF. Wij weten niet wat dat is, dus dat is nog wel even spannend. Er is niets aan de hand, we mogen erin en het wegdek is een stuk beter als dat van de weg waar de motor van Gabrielle op dit moment staat.

Het uitzicht vanaf La Roche Bernard

Om iets over 10.00 uur zijn we op pad. Eerst een stuk(je) over asfalt en daarna via een steenslagweg naar La Roche Bernard. Vanaf dit punt heb je echt een geweldig uitzicht. Na op ons gemak wat gegeten te hebben maken we een praatje met twee Nederlandse meiden die via SNP in de buurt wandelen. Hierna vertrekken we richting Chapelle-des-Bois. Een eindje voor dit wintersportdorpje hebben we een steile afdaling (van 1.350 meter naar 1.100 meter) dit is qua wandelen het zwaarste punt van deze dag.
In Chapelle-des-Bois schuilen we onder een afdakje bij een informatiepaneel tegen de zon terwijl we wat eten en drinken.

De rand waar we vanochtend over liepen

Dan begint onze laatste etappe. We mogen eerst een stuk over het asfalt door de brandende zon. Dit hakt er zo in dat we na ruim een half uur even rustig gaan zitten in de schaduw. Na deze pauze lopen we weer verder. Een stukje verderop ziet Gabrielle deze vakantie haar eerste hertje. Jacob had er gisteren al één gezien. Het tweede deel van deze etappe gaat gelukkig wat meer onder de bomen door zodat we nog lekker op tijd, tegen 16.00 uur bij de motor zijn.
Onderweg naar de camping nemen we nog een foto van de rotsen waar we over gelopen hebben. Het is nog best een uitdaging om bij een temperatuur van meer dan 35° C van de motor af te stappen, je fototoestel op te zoeken en ook nog even te kijken waar je precies de mooiste foto kunt maken.

Als we om iets over 17.00 uur op de camping aankomen gaan we eerst een uurtje zitten / liggen in de schaduw van een boompje bij de tent. Uiteindelijk moeten we toch boodschappen gaan doen waarna we de picknicktafel verplaatsen zodat we kunnen beginnen met koken. Vanochtend was er echter ineens warm water in de douche en dat is er nog steeds. We hebben inmiddels ook gezien dat het warme water uit een boiler komt en om te voorkomen dat wij weer koud water hebben gaat Gabrielle nog voor het koken douchen. Jacob wacht liever nog even tot het buiten iets verder is afgekoeld.

Wanneer tijdens het eten echter zes mountainsbikers arriveren, besluit Jacob, nadat hij het eten op heeft, om ook maar te gaan douchen. En ja hoor als we gaan afwassen is al het warme water op.
Als we tenslotte onze koffie ophebben, Gabrielle haar voeten verzorgd / bijgevijld heeft en we dit verslag geschreven hebben is het inmiddels 22.30 uur en dus zonder meer bedtijd.

Ondanks dat het overdag erg warm wordt, slapen we 's nachts prima. Het koelt iedere nacht behoorlijk af. Als we 's ochtends wakker worden, liggen we zeker voor de helft en vaak in zijn geheel onder de slaapzakken. Dit is een groot verschil met onze laatste vakantie in Texas toen we het overdag ook erg warm hadden. Toen sliepen we in onze lakenzakken met de buitentent open en hadden we het nog warm.