Dag 7: De GR 5 van Chaux-Neuve naar Les Granges Raguin
Vandaag staan we iets later op, om 7.45 uur. Na het ontbijt en een bezoek aan de winkel rijden we naar Chaux-Neuve. Daar aangekomen drinken we eerst een bakkie koffie voor we vertrekken. Om 10.10 uur gaan we op pad met de helmen etc. weer op onze rug. Om 15.25 uur we weer bij de andere motor bij Les Granges Raguin.

Er zijn erger dingen dan hier een bakkie doen

Onderweg hebben we twee keer een half uur pauze gehouden. De eerste was op een bankje voor het Hotel de Ville in Mouthe en de tweede keer was in een wei onder een boom bij Grange Bousson.
Onderweg lopen we soms over asfalt, maar met name over rotsachtige boswegen. Hierbij komen we ook langs de bronnen van de Doubs. Deze komt vlak bij Mouthe uit een rots stromen. Op dit punt wijkt de route in het veld iets af van de route in ons boekje. De route is echter zo goed gemarkeerd dat we daar pas bij de volgende pauze achter komen. Onderweg kijken we eigenlijk niet in het boekje.

Ergens langs de GR 5

We vinden het in het algemeen een mooi pad en zijn blij dat het voor een groot deel onder en tussen de bomen ligt. Het is de laatste dagen warmer geworden. Voor vandaag voorspellen ze ruim 32° C en de komende dagen wordt het wellicht nog een paar graden warmer. Dankzij de schaduw hebben we er echter weinig last van.
Langs de route komen we weinig mensen tegen. Gisteren zagen we enkele wandelaars en diverse mountainbikers. Vandaag zien we alleen een mountainbiker. Ook zien we buiten wat vee weinig dieren. Wel zien we hier en daar een gebouw (huis en stal ineen) dat nu voor ons gevoel nu alleen nog dienst doet als stal.

Om 16.30 uur zijn we weer om de camping waar we in eerste instantie plaatsnemen in de schaduw. Vervolgens willen we wat drinken dus lopen we even naar de campingwinkel waar we tevens een ijsje kopen. Bij de receptie halen we vervolgens muntjes voor de wasmachine en de droger.
Voor de rest van de dag doen we niets behalve wassen, boodschappen doen (deze keer op de motor), koken en een beetje luieren.
Oh ja, we plannen de route voor de komende dagen. Voor morgen staat een rustdag op het programma waarbij we tevens een camping verderop langs de route zouden zoeken. Het verplaatsen van de tent blijft, maar we plannen voor morgen ook nog een stukje wandelen. Als de plannen doorgaan zijn we op deze manier woensdag reeds in Nyon in plaats van vrijdag zoals in onze allereerste planning.