Dag 6: De GR 5 van Les Granges Raguin naar Le Touillon
Ook vandaag staan we weer rond 7.30 uur op. Deze keer koopt Jacob in het campingwinkeltje een echt stokbrood want het brood van gisteren vonden we toch niet zo lekker.
Rond 9.15 uur verlaten we de camping. Ook vandaag vergeten we weer van alles, de wandelstok voor Gabrielle en Jacob vergeet zijn wandel-T-shirt aan te doen. We vinden dit echter niet belangrijk genoeg om terug te gaan.
Eerst gaan we naar de supermarkt. Daar kopen we extra brood voor onderweg en twee plakken ham voor er op. Deze twee plakken wegen samen meer dan 2 ons !!, maar zijn wel erg lekker.
Vervolgens rijden we naar Les Granges Raguin waar we de motor achter laten.

Het dagelijkse ritueel van moterpak uit en wandelspullen klaar maken

We hebben vandaag een heerlijke wandeling. We zijn reeds om iets over 15.00 uur bij de motor van Gabrielle. Het eerste deel van de route, ongeveer tot aan Le Morond, gaat door "Alpen"-weiden. Echt een perfecte omgeving om in te wandelen.
Deel 2 is een vrij stevige afdaling van Le Morond (1.419 meter) naar Hôpitaux-Neufs (993 meter). Met name in het midden zitten een paar erg steile stukken. Een klein stukje is hierbij zo steil, en ook niet echt begaanbaar, dat Gabrielle besluit om een honderd meter om te lopen en daarmee de beter begaanbare veldweg te volgen. Hierbij loopt ze echter nog wel een stroomschokje op als ze de draad waarmee de wei waarin we lopen is afgezet los en weer vast maakt.
Het derde en laatste deel gaat langs een spoorbaan en over asfaltwegen en is daarmee zonder meer het minste stuk van de dag. Intussen is het ook warmer geworden. Tijdens de eerste pauze (een stukje voor Le Morond) zoeken we nog een plekje uit de wind en trekken we extra kleren aan terwijl de bij de tweede pauze, een stukje voor Hôpitaux-Neufs, de pijpen van onze broeken halen.

Het pad langs de rand met heerlijke uitzichten

Doordat het allemaal erg snel gegaan is zijn we om 15.30 uur op de camping. Tja en wat dan te doen. Een beetje lezen en in de schaduw zitten omdat we het te warm vinden in de zon. We doen vandaag zelfs lopend boodschappen alsof we vandaag nog niet genoeg gelopen hebben, de winkel ligt ongeveer 1,5 kilometer van de camping.