Dag 10: De GR 5 van Abbévillers naar Feches-le-châtel
Lunchen in Vandoncourt
Voor vandaag hebben we veel plannen, motor maken, wandelen, boodschappen doen etc. Gisteren lagen we op tijd (23.00 uur) in bed dus om 8.00 uur gaat de wekker. Gabrielle is op dat moment de tent al uit. Ze zal wel even naar de bakker lopen om brood te halen, prima idee. Ruim een half uur later is eindelijk terug. De bakker is op maandag dicht dus moest ze nog een stuk verder lopen om in de supermarkt brood te kunnen kopen.

Om 10.00 uur verlaten we de camping, eerst langs een garage voor de motor van Jacob. De eerste garage op ongeveer één kilometer van de camping zegt dit niet te kunnen maken en verwijst ons door naar een soort schadeherstel dicht bedrijf 200 meter verder op. Daar weten ze het niet en moeten we een kwartiertje wachten totdat de man met verstand van zaken arriveert. Nog een half uur wachten later verlaten we ook deze toko, maar wel met een prima gelaste motor en 20 euro lichter.

We rijden naar Fesches-le-Châtel en laten daar de motor van Gabrielle achter. Op de motor van Jacob rijden we naar Abbévillers. We stoppen onze jassen in een koffer die we aan de motor laten zitten. De helmen en de handschoenen gaan in een grote rugzak en mee richting de motor van Gabrielle.

Het eerste half uur lopen we over het asfalt door de velden. Het is weer behoorlijk warm in de zon. De rest van de dag lopen we hoofdzakelijk door het bos en dan heb je daar veel minder last van. De route is behoorlijk afwisselend. We komen voor het eerst deze vakantie langs een dennenbos en enkele veldjes waar alle bomen omgezaagd zijn. Op een van deze veldjes groeien niet alleen bramen, maar ze zijn nog rijp ook, smullen ! !

Het blijkt dat de tijden in ons boekje niet helemaal kloppen. De inhoudsopgave heeft het over een traject van 4 uur, terwijl in de tekst zelf de afzonderlijke onderdelen niet verder komen dan 3,5 uur. Wij doen er inclusief twee pauzes net geen 4 uur over. Die 3,5 uur zal dus wel het juiste gegeven zijn. Onze snelheid is overigens niet helemaal te vergelijken omdat wij ten opzichte van de beschrijving in het boekje in de tegengestelde richting lopen. Volgens het boekje loop je netto 150 meter omhoog terwijl wij dus netto 150 meter dalen.

In Fesches-le-Châtel stappen we samen op de motor van Gabrielle waarna we inclusief boodschappen om 17.00 uur weer op de camping zijn. De motor van Jacob laten we in Abbévillers overnachten.
De rest van de dag genieten we van het leven op deze mooie en rustige camping, chipjes, een wijntje, het laatste stukje van de krant die we uit Nederland hebben meegenomen, een beetje koken en de zon uiteraard.