Dag 8: Naar Sierpe, een bootsafari in het donker
Mede dankzij ons campingmatjes slapen we vannacht prima. Vanaf 5.00 uur horen we zo nu en dan wat vogeltjes en om even na 7.00 uur staan we op. We doen de hele dag rustig aan, we vinden dat we dat wel verdiend hebben. 's Morgens rommelen we wat, genieten we van de omgeving rond ons hotel, we zien behoorlijk wat vogels en vlinders, en werken onze achterstand in het typen van ons verslag weg.

Na twee dagen wandelen is zo'n huisje echt geweldig

Om 11.00 uur checken we uit en gaan we op weg naar, ja dat weten we nog niet. Dit hangt af van hoe snel het rijden gaat en of we richting het westen nog iets leuks ontdekken, anders wordt Sierpe vandaag ons doel. Rond 12.45 uur stoppen we bij een wegrestaurant vlak voor Buenos Aires. Daar eten we twee verschillende soorten nasi en kijken we nog eens goed in ons boek naar alle opties. We concluderen dat we naar Sierpe willen om uit te vogelen of we daar morgen kunnen kajakken.

Onze weg ergens in de buurt van Volcán, met links en rechts ananasvelden

Rond 13.30 uur zitten we weer in de auto en nadat we in Palmar getankt hebben arriveren we om even na 15.00 uur in Sierpe. Hier rijden we eerst een rondje door het dorp, dat duurt ongeveer 2 minuten, waarna we de auto parkeren en bij één van de restaurants / reisbureautjes die we zien naar binnen gaan.

Ze hebben hier vooral tours met gidsen en informatie over hotels in Drake Bay. Kajakken kan wel, maar vooral met een gids en verder klinkt het allemaal niet zo aantrekkelijk. Nadat we onze cola opgedronken, en betaald, hebben, gaan we maar eens aan de overkant kijken. Daar worden we doorgestuurd naar kantoortje drie. Dat zit dicht maar terwijl wij wat rondhangen gaat het open. Hier kunnen we kajakken en gewoon ergens in de rivier gegooid worden en ons vervolgens laten afzakken. Ze hebben echter geen kaarten en het lijkt erop dat kajakken in de rivierdelta, wat we eigenlijk willen, lastig zal zijn omdat dat te ver is. We besluiten daarom het kajakken maar uit ons hoofd te zetten en op zoek te gaan naar een slaapplaats.

De hoofdstraat van Sierpe

Om iets over 16.00 uur zitten we weer in de auto. Het voelt wel een beetje als een teleurstelling dat het kajakken niet gaat lukken. We willen nu naar de Ecomanglares Sierpe Lodge. Deze lodge ligt een klein stukje buiten het dorp aan een onverharde weg en aan de andere kant van een riviertje. Er is wel een brug, maar daar kan onze auto zeer zeker niet over. Er wordt gewerkt aan een nieuwe brug, maar die is nog niet klaar. We parkeren onze auto en gaan te voet even kijken. Het ziet er allemaal wel aardig uit, maar het is ook een beetje doods. We besluiten we terug te gaan naar Sierpe en een hotel te proberen dat we daar hebben gezien.

We hebben vandaag onderweg al een aantal mooie dingen gezien en als we terugrijden naar Sierpe krijgen we nog een toetje, er loopt een aap op de weg. Deze keer lukt het om een paar leuke foto's te maken.

Deze keer lukt het wel om enkele aardige foto's te maken

Het hotel, Hotel Oleaje Sereno, voelt als we aankomen meteen erg goed. Er hangt een relaxte sfeer en je kunt er heerlijk buiten zitten. We willen ook niet anders want inmiddels zitten we ongeveer op zeeniveau en hier is het echt heel warm. Na het inchecken, $ 60 voor een kamer inclusief ontbijt, krijgen we te horen dat we voor $ 20 per persoon van 19.00 uur tot 21.00 uur mee kunnen met een bootsafari. We besluiten dit te doen en tot die tijd internetten we wat, eten we wat en genieten we van de rust en de omgeving.

Sierpe ligt aan de Rio Sierpe

Tijdens onze safari zien we een paar krokodillen, een klein stukje kaaiman, een kikker, twee vleermuizen, een grote rode krab en redelijk wat verschillende vogels. Al met al is het best een aardig tochtje en tegen 22.00 uur zijn we weer terug. Een stuk later dan we verwacht hadden en we zijn helemaal moe.

Zodra we aan land zijn lopen we door naar onze kamer om meteen te gaan slapen. Sliepen we twee nachten geleden nog in onze dikke mummieslaapzakken, deze keer schuiven we zelfs het dunne dekentje en het laken van ons af, en zonder is het eigenlijk nog te warm.