Dag 2: Kerken kijken in Cholula
Vandaag staat een dagje Cholula op het programma. Niet dat er in Cholula veel te doen is, maar omdat Meike 's middags nog een paar uur naar bed gaat, is dat geen probleem, veel kunnen we sowieso niet doen.

Vannacht hebben we wat minder geslapen dan normaal. We horen Meike nu net iets meer en dat is niet goed voor onze nachtrust. Voor de rest staan we, net als thuis, op als Meike wakker wordt, om iets voor 8.00 uur. We ontbijten in het restaurant van het hotel, dit is een à la carte ontbijt met veel keuze, en dat bevalt goed.

Een pandje in Cholula waar we langs komen

Rond 9.50 uur zijn we klaar om te gaan. We lopen richting de tunnels die ons naar de kerk (Santuario de Nuestra Señora de los Remedios) op de oude piramide (Pirámide Tepanapa) van Cholula moeten brengen. Helaas blijken deze tunnels in verband met onderhoud gesloten waardoor we gewoon via de weg / trap omhoog moeten / mogen.
De Santuario de Nuestra Señora de los Remedios is best een mooie kerk, maar wat het alleraardigst is, is het uitzicht vanaf deze oude piramide. Het is mooi helder weer en we kunnen de Popo (Popocatépetl) en de Izta (Iztaccíhuatl) heel mooi zien liggen.

Het uitzicht vanaf de piramide (Pirámide Tepanapa) met links de Popocatépetl en en rechts de Iztaccíhuatl

Als we uitgekeken zijn doen we onderaan de piramide nog een bakkie waarna wij terug gaan het hotel en de ouders van Gabrielle naar het Ex-convento San Gabriel gaan. Terug in het hotel lunchen wij heerlijk op ons gemak op het terras naast het zwembad waarna het voor Meike bedtijd is. Aangezien we zelf ook niet helemaal fris meer zijn, doen we zelf ook even een dutje, heerlijk.

Op deze plek heeft men een stukje van de piramide (Pirámide Tepanapa) gerestaureerd

Als we weer wakker zijn genieten we nog even van het mooie weer op het terras. Rond 16.00 uur verschijnen daar ook de ouders van Gabrielle. Even later is Meike ook wakker en om iets na 16.30 uur vertrekken we weer richting het centrum van Cholula. Als eerste kijken we even in de Parroquia de San Pedro waarna we ook nog even naar het Ex-convento San Gabriel gaan. In de eerste kerk is net een dienst aan de gang en de tweede kerk maakt vooral een verlaten indruk, niet in de laatste plaatst als gevolg van het erg lege en wat verlopen plein van dit klooster.

Op de voorgrond het plein van Ex-convento San Gabriel, de kerk die je ziet is Parroquia de San Pedro en daar achter zie je nog net de top van de Iztaccíhuatl

Hierna drinken we wat op een terrasje aan de Zócalo waarbij opa en Meike hun kans grijpen en een ritje met het "treintje" maken. Hierna lopen we naar een door Gabrielle uitgezocht restaurant, Jazzátlan. Hierbij blijkt dat de Morelos, de weg tussen de Zócalo en de piramide, de weg is waar de meeste toeristen langs komen, hier zitten de meeste op toeristen gerichte winkels.
Helaas lijkt Jazzátlan in niets op de omschrijving uit de Lonely Planet, het ziet er behoorlijk verlopen uit, en we besluiten bij de buren te gaan eten. Dat gaat prima en tegen 21.00 uur zijn we weer terug in het hotel.

Het treintje dat rondjes over de Zócalo van Cholula rijdt

Nadat we Meike gedoucht en in bed gestopt hebben gaan we met de ouders van Gabrielle nog wat drinken in de bar van het hotel. Net als gisteren gaan we tegen 23.00 uur naar bed.