Dag 9: Via Kunming terug naar Peking
Vandaag is de dag van de terugreis en verder niets omdat we gisteren al in Jinghong (Jǐnghóng / 景洪) zijn aangekomen. We staan om 8.30 uur op en ontbijten in het Mei Mei Café (Měiměi Kāfēitīng / 美美咖啡厅) naast ons hotel. Deze vestiging blijkt wel gewoon op tijd open te zijn. Dat hadden we vorige week zondag moeten weten.

Rond 10.00 uur nemen we een taxi naar het vliegveld (Xishuangbanna Airport), kosten 20 RMB. Om 12.00 uur gaat ons vliegtuig naar Kunming (Kūnmíng / 昆明). Het is maar 45 minuten vliegen maar we hebben meer turbulentie dan op een gemiddelde vlucht Amsterdam - Peking (Běijīng / 北京). Samen met enkele luchtzakken maakt dit dat we niet helemaal fris zijn als we in Kunming uitstappen.

Het vliegtuig dat ons van Jinghong naar Kunming brengt

In Kunming halen we onze bagage op en checken we in voor onze vlucht van 15.20 uur naar Peking. Ook hier hebben we het eerste kwartiertje flinke turbulentie, maar de rest van de reis verloopt soepel, net als het laatste stukje met de taxi naar huis. Rond 19.30 uur zijn we weer thuis.