Dag 6: Een dagje Hong Kong
Vandaag gaan we een keertje niet wandelen, we gaan naar Hong Kong. Maar eerst slapen we uit tot 9.00 uur. We ontbijten, pakken wat spullen en hebben op 10.40 uur de veerboot naar Hong Kong City. De reis duurt 30 minuten en dat is lang genoeg.

Eigenlijk hebben we maar één echt doel en dat is bij Kelly & Walsh (een boekenwinkel in Pacific Place) wandelkaarten van de New Territories kopen zodat we een eventuele volgende keer de Wilson Trail kunnen aflopen. Verder willen we een beetje rond kijken naar kerstcadeautjes en vooral rustig aan doen.

De tram naar The Peak gaat behoorlijk steil omhoog

Tegen 15.30 uur hebben we het winkelen wel gezien en gaan we met de tram richting de Peak Tram die ons naar The Peak zal brengen. De tram is best geinig, een helling tot 27 graden is best heftig. The Peak zelf valt nogal tegen. Het is eigenlijk gewoon een ander winkelcentrum, deze keer met uitzicht op de stad. Dit winkelcentrum ligt trouwens niet op het hoogste punt van de berg want daar staan huizen.

Het uitzicht vanaf The Peak op (een deel van) Hong Kong

Rond 17.30 uur hebben we het allemaal wel gezien. Maar we hebben ook gezien dat je hier op vele plekken kunt eten en dat lijkt ons wel leuk. Eten met uitzicht op de lichtjes van Hong Kong. Maar we vinden het nog wat te vroeg dus besluiten we om een rondje te lopen. Helaas hebben we het boekje met de korte wandelingetjes waar ook een wandeling bij The Peak in staat op onze hotelkamer laten liggen. Dus moeten we even zoeken en uiteindelijk komt het goed. Onderweg wordt het donker waardoor we een heel aardig uitzicht op Hong Kong krijgen.

Een Indian Rubber Tree die we tijdens onze wandeling tegen komen

Na een uurtje zijn we weer terug en gaan we eten. Het eten is redelijk en een stuk duurder dan wat we de afgelopen dagen gewend zijn, maar het uitzicht is ook veel beter. We hebben trouwens niet alleen uitzicht op Hong Kong City, maar ook op de rij met mensen die met de tram terug naar beneden wil, dat ziet er niet goed uit.
Als wij even na 20.00 uur naar beneden willen besluiten we om eerst maar bij de bus te gaan kijken. Dit ondanks dat we een retourtje voor de tram hebben. Het is even puzzelen, maar bus 1 (een klein busje) brengt ons uiteindelijk rechtstreeks naar de terminal van de veerboot. Daar zijn we net een paar minuutjes te laat voor de boot van 20.30 uur, dus mogen we nu 40 minuten wachten.

We benutten deze tijd voor het maken van wat foto's van de sky-line van Hong Kong. Dat hebben we in maart ook al gedaan, maar nu hebben diverse gebouwen allerlei kerst- en nieuwjaarsgroeten op de gevel staan en dat is toch wel weer iets speciaals.
Hierbij komen we ook nog twee jongens tegen die een avondboottochtje door de haven hebben gemaakt. Ja, dat lijkt ons ook wel wat. Wie weet wat er deze week of anders een volgende keer nog eens gebeurt.

Hong Kong in kerstsfeer

De terugreis verloopt soepel en nadat we wat water voor morgen hebben gekocht lopen we terug naar ons hotel waar we rond 22.00 uur aankomen. Het was weer een mooie dag, al valt het ons op dat het in Mui Wo toch wel veel rustiger is dan in Hong Kong City. Op onze kamer rommelen we nog wat en vervolgens gaan we met een tevreden gevoel naar bed. Morgen gaan we weer wandelen.